zaterdag 7 mei 2011

Vakantie in Belgie omgeving Malmedy

Afgelopen week ben ik samen met vriendin en familie een weekje naar onze zuiderburen geweest. We verbleven in een 12 persoons huisje in Champagne nabij Malmedy.

Een erg mooie en vooral afwisselende omgeving met heide, bos, weilanden met beukenhagen, natte weide en berg(jes) met rivieren en watervallen. Kortom geweldig om als natuurliefhebber doorheen te lopen!

Foto's maken was natuurlijk bijzaak maar heb toch een paar plaatjes kunnen maken. Met name de Hermelijn was een ontmoeting die ik niet snel zal vergeten! Plots liep er een klein "eekhoorntje" langs de oever en voordat ik kon zien wat het was was hij alweer weg. Ik liep in zijn richting en toen verscheen hij weer en rende een omgevallen boom op. Deze was over het stroompje gevallen en dat leverde een hele mooie setting op! Tot mijn grote verbazing bleef hij zelfs even zitten! Geweldig! Wat een mooi beestje was dit!

Ook hebben we veel vossen gezien, die toch erg schuw waren, maar dat maakte het wel erg spannend!

Hieronder de soortenlijst en wat foto's:


- Rode wouw
- Zwartkop
- Koolmees
- Pimpelmees
- Buizerd
- Visarend
- Zwarte ooievaar
- Boerenzwaluw
- Paapje
- Grote gele kwikstaart (+nest)
- Kramsvogel
- Merel
- Boomklever
- Grote zilverreiger
- Blauwe reiger
- Aalscholver
- Wilde eend
- Waterhoen
- Torenvalk
- Goudhaantje
- Huismus

- Wezel
- Otter
- Ree
- Vos






10 opmerkingen:

  1. Wat schitterend die Hermelijn Dennis!
    Al je foto`s zij trouwens prachtig, petje af hoor!
    Groetjes Greet

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een lange lijst van vogels en dieren en dat in een weekend. Wat prachtig dat hermelijntje, heel mooi! Ik heb even opgezocht wat het verschil is tussen de hermelijn en de wezel. De afscheiding tussen rug en buik en de punt van de staart. Wat zal dat een kick zijn geweest.
    Fijn weekend, Gonnie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. All are beautifully captures. Love the babies in the nest. have a good weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hooi Dennis
    wat geweldige foto's top
    groetjes herman,

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ik ken het gevoel wat je even mee gemaaakt hebt, wat een prachtige foto's. Je laat weer prachtige beelden zien.

    Groetjes Von

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh Dennis, die hermelijn, gááf!!!
    Groet
    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat bijzonder de Hermelijn super mooi .

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooie foto's hoor, dat was boffen om zo'n mooi hermelijntje op de foto te kunnen zetten!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wow, wat een foto's. Ze zijn allemaal mooi, maar de hermelijn en de vos vind ik het mooiste.

    Groeten Arne

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi Dennis
    Prachtige foto's...Ik had dat lijstje wel allemaal willen zien!
    Je hermelijn..Ja die is Mega mooi!!!
    Wat een moment.zoiets zie je maar zelden..En als je dat dan zo op de foto weet te krijgen...Ja dat is Kicken!!
    Gr Henk

    BeantwoordenVerwijderen