zondag 9 december 2012

Eindelijk gelukt! de Waterral!

Het begon zo'n 2 jaar geleden toen we voor het eerst tijdens de winter naar de Amsterdamse Waterleiding Duinen (AWD) gingen. Het was een geweldige dag, want door de winterse omstandigheden zagen we van alles wat we normaal niet zo snel zouden zien. Soorten als watersnip, waterral, bokje, roerdomp, houtsnip etc. kregen we regelmatig te zien.

Het jaar erop was er weer een weekend waar winterse omstandigheden werden voorspeld. We gingen dus weer naar de AWD in de hoop net zoveel te zien als het jaar ervoor. En dat lukte ook, zoals jullie hebben gezien in mijn blogbericht vorig jaar  http://dennismolenaar.blogspot.nl/2012/02/awd-in-de-winter-een-onvergetelijke-dag.html. We stuitten daar op een plekje waar veel fotomogelijkheden waren en we zouden dan ook dit jaar weer terug komen om betere foto's te maken.

In het voorjaar waren we er al een keer gaan zitten, maar toen behoudens een ijsvogel niet kunnen zien.
Twee weken geleden ook al een poging gewaagd, maar toen was het schijnbaar nog iets te vroeg.

Afgelopen zaterdag was het gelukkig wel raak met de kou en de sneeuwval van vrijdag!

De rallen waren met z'n vijven en in het begin nog erg schuw. Naarmate de ochtend vorderde werden ze plots een stuk minder schuw. Toen we onze kaartjes bijna vol hadden hadden we het zo koud dat we besloten hebben om ermee te stoppen voor die dag. Rijp zat op onze jassen, tassen lenscoat echt overal.
Toen we aan het opruimen waren bleek dat de rallen ons echt hadden geaccepteerd, want ze werden niet eens gestoord door het opruimen en gingen op relatief korte afstand gewoon door met foerageren.

En dan hier de foto's waar ik al tijden van droomde ze te maken! Ik ben helemaal in mijn nopjes!













14 opmerkingen:

  1. Jaaaah dat geloof ik meteen, wat een topplaten!

    gr jowan

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goed gelukt Dennis, daar kun je geweldig trots op zijn !
    Prachtig gebied en idd als je op de goeie dag gaat zit er ontzettend veel meer dan waar ook en het komt ook nog te voorschijn daar gaat het om anders heb je nog niks : ) !

    Gr Michel

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hele mooie serie van die waterral. ook de fotos van de kraanvogels mogen er zijn.
    prachtig om te zien.
    Ik ga deze site zeker volgen.
    Ik ben zelf ook een enthousiast vogelaar en fotograaf en vind het leuk om te zien wat anderen publiceren.
    Leuk als je ook eens op mijn blog kijkt. www.vogelskijkenmetpeter.blogspot.nl

    groet,

    peter van de beek

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Dennis,

    Ik vind ze geweldig en zou willen dat ik ze gemaakt had of nog ga maken. Ondanks mijn bewondering toch nog één kleine opmerking; persoonlijk zou ik ook een aantal foto's maken waar wat meer omgeving op te zien is; vind ik vaak wel wat toevoegen en het is weer eens wat anders dan deze, overigens hele fraaie, close-ups. Hoop dat je me de kanttekening niet kwalijk neemt want het is en blijft een fraaie serie.

    Groeten, Robert

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Allen dank voor de reacties wordt zeer gewaardeerd! Ook de kanttekening van jou Robert! Ik heb ook wel een flink aantal fotos met wat meer omgeving hoor. Immers waren ze in het begin wat schuwer en bleven ze wat meer verstopt. Ik zal er hier ook binnenkort wat van uploaden.

    Gr. Dennis

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooie beelden Dennis van deze Schuwe Ral!!Ook lekker laag standpunt!


    Gr,

    Remco

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Subliem, wat een genot om dit zo te zien! Heel goed gedaan.
    Hartelijke groet, Marion

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een heerlijke beelden.
    Je geduld is beloont!!

    Groet,
    Arné

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Dennis ik kan me die andere blogberichten nog goed herinneren. En dankzij jouw tips heb ik ze ook een keer kunnen fotograferen. Je hebt ze nu ook weer heel mooi, fijn laag standpunt en mooie kleuren.
    Groeten, Gonnie

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hallo Dennis
    Jouw dag kon niet meer stuk. Mooie kleuren, schitterend om te zien.
    Groeten Bets

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hele mooie serie van deze zeer schuwe vogel.
    Bij mij staat ie op mijn wensenlijstje van 2013.
    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Fraai zeg, het is mij vorige week ook voor het eerst gelukt, zie mijn blog.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. According to Stanford Medical, It is really the one and ONLY reason this country's women live 10 years longer and weigh on average 19 KG lighter than us.

    (And really, it has NOTHING to do with genetics or some secret-exercise and EVERYTHING related to "HOW" they eat.)

    P.S, I said "HOW", not "what"...

    CLICK on this link to see if this brief questionnaire can help you release your real weight loss potential

    BeantwoordenVerwijderen