donderdag 14 oktober 2010

Vandaag de nieuwe Sony Alpha 580 ontvangen! Eerste indruk:

Vandaag van UPS de a580 ontvangen. Deze moet mijn a700 vervangen, aangezien deze weer terug moet naar de oorspronkelijke eigenaar (lees: vader) Mijn vader begint zich ook steeds meer te interesseren in het fotograferen, dus moesten er twee body's komen. Sony heeft eigenlijk niet veel nieuws wat kan concurreren met de a700, maar de a580 moet daar voor nu verandering in brengen!


De eerste indruk

De camera voelt goed aan en is iets kleiner dan de a700. Ik heb er nog geen battery-pack onder dus dat zal hem weer iets robuuster maken. De batterij was nagenoeg leeg, maar gelukkig gebruikt de a580 dezelfde batterijen als de a700 dus ik had nog een volle liggen.

Wat mij opvalt is dat de Auto-Focus (AF) sneller is dan op de a700, althans zo op het eerste gezicht. Hij is in ieder geval een stuk stiller. Ik zal hieronder een paar dingen opsommen die mij nog meer zijn opgevallen.

- De HDR functie is verbeterd, hij kan nu een HDR beeld maken met 2.0EV verschil;
- Er kunnen enkel SD kaartjes in de CF's zijn overbodig....
- Panorama functie is altijd leuk meegenomen
- Helaas geen AF tijdens video....Kom op Sony..
- Er zat geen kapje op de hotshoe....tja
- Photoshop ondersteunt de RAW's nog niet
- Ik ben benieuwd naar de Continue transport functie waar de AF telkens wordt geupdate, met name voor vliegbeelden...heb dit nog niet echt kunnen testen helaas.
- De "Focus check LV" werkt goed. Je krijgt LiveView welke direct vanuit de sensor komt. Wat je op je scherm ziet wordt ook daadwerkelijk de foto! Heel handig voor belichting en scherptediepte!

Ik zal vast nog een en ander vergeten zijn, maar daar kom ik later op terug!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten