dinsdag 1 februari 2011

Grote Zilverreigers en meer...

Afgelopen zondag richting Flevoland gereisd, waar ik heb plaats genomen in een rij met auto's om te kijken naar de blauwe kiekendieven. Het was behoorlijk koud zo met het raam open en het weer was nog niet echt super.

Al een tijdje had ik een groep grote zilvers in de gaten achterin de weilanden ver achterin. Ze waren wel elke keer aan het verplaatsen, dus op een gegeven moment had ik het gevoel om de auto iets richting de zilvers te verplaatsen. Dus zo gezegd zo gedaan en heb ik de auto een 30 meter verplaatst tot aan de rand van een ruiger stuk weiland.

Na een tijdje kwamen de zilvers om "mijn" stuk weiland terecht, alleen nog heel ver naar achteren. Tot mijn grote genoegen kwamen ze wel mijn kant opgelopen en gevlogen tot ze op een gegeven moment op goed fotografeerbare afstand kwamen. (dat is nu met 700mm wat eerder dan voorheen)

Ze hebben een hele poos vlak voor mijn auto gefoerageerd, en heb een aantal foto's kunnen maken waar ik heel erg blij mee ben! Ook de anderen hadden in de gaten dat ik de juiste plek had gekozen en al gauw werd ik omringd door een aantal auto's. Gelukkig trokken de zilvers zich hier weinig van aan en gingen door met wat ze aan het doen waren.

Zie hier het resultaat...








5 opmerkingen:

  1. Hoi Dennis
    wat een mooie sirie van die zilverreiger.
    groetjes Herman

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een geluk had je Dennis!
    Ik vind ze zò mooi die witte reigers.
    Erg mooi vastgelegd, helemaal met dat muisje in de snavel.
    Zal wel lekker fotograferen zijn met 700mm.
    Groetjes Greet

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wow, dat gaat mooi zo, vanuit je mobiele schuilhut, prima belichte platen van deze prachtige zilverreigers
    groet
    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtige reeks Dennis, vooral foto 1 vind ik bijzonder gaaf. je ziet zelfs nog die blik in zijn ogen van dat muisje.

    Deze Grote Zilverreiger staat bij mij ook nog steeds hoog op me verlanglijstje.

    Groeten,

    Remco

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Awe, so sad. :( But a wonderful wildlife capture. Bravo.

    BeantwoordenVerwijderen