zaterdag 5 februari 2011

Toendrarietgans en Klapekster

Vandaag wou ik weer eens gaan kijken of ik de klapekster kon vinden... Vorig jaar ook al een paar keer geprobeerd, maar toen had ik de 300mm, dus nu wou ik met 700mm een nieuwe poging wagen.

In de auto richting het veen ga ik altijd "achterlangs" want daar zit vaak ook van alles. Al een paar weken zitten er ook groepen rietganzen, maar die zitten altijd heel ver weg op de akkers. Vandaag was dat niet het geval!
Ze zaten relatief dichtbij en bleven daar ook toen ik de auto in de berm manoeuvreerde! Helaas stond de (keiharde)wind net verkeerd zodat ze telkens met de rug naar mij toe landen... jammer maar daar kon ik niets aan doen helaas....

Eenmaal bij het veen aangekomen, zag ik de klapekster vrijwel direct! Gelukkig zat hij op een goede plek, waar ik relatief goede fotografeer kansen had... Na ruim twee uur in de volle wind werd het toch wel erg koud, ondanks de vrij hoge temperatuur! Hij kwam een paar keer redelijk dichtbij, hij heeft ook een paar keer een mestkevertje verorberd! Helaas kwam hij nog niet op de struikjes die ik in mijn hoofd had, maar misschien een volgende keer meer geluk!

Hier een aantal foto's:






3 opmerkingen:

  1. Hoi Dennis
    geweldig die klapekster.
    groetjes Herman.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat sùper dat je de klapekster kon fotograferen.
    Je 700mm lens kwam goed van pas, heerlijk lijkt mij daar mee te fotograferen.
    Genieten hoor van deze mooie foto`s,
    Groetjes Greet

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie serie.
    Als blogger kom ik toevallig op je blog terecht.
    Groet eilandstaete.

    BeantwoordenVerwijderen